درب پارکینگی ریلی کشویی و مشخصات آن

باز و بسته کردن درب پارکینگ هنگام ورود و خروج یکی از معضلات افراد می باشد چرا که فرایند پیاده شدن از خودرو و باز کردن درب و سپس دوباره پیاده شدن و بستن درب وقت و انرژی زیادی مصرف می کند بعلاوه پیاده شدن از خودرو و رها کردن آن از نظر امنیتی کار درستی نیست . اما امروزه و با پیشرفت تکنولوژی انواع مختلفی از درب اتوماتیک پارکینگ وجود دارد که این مشکلات را حل کرده است . یکی از این انواع درب ها ، درب پارکینگی ریلی کشویی می باشد.این نوع درب برای پارکینگ هایی که از نظر عمق با محدودیت فضا روبه رو هستند بسیار مناسب می باشد البته باید در کنار درب فضای برای باز شدن لنگه درب وجود داشته باشد و برای فضای روباز و مسقف هردو قابل استفاده می باشد.درب اتوماتیک ریلی کشویی نیز در این مطلب توضیح داده شده است.

درب پارکینگ ریلی به صورت درب اتوماتیک و با استفاده از نیروی برق باز و بسته می شود و حرکت آن روی یک ریل به سمت چپ یا راست می باشد.در واقع باز و بسته شدن درب پارکینگ ریلی با استفاده از جکی که در آن تعبیه می شود ، صورت می گیرد.انواع مختلفی از جک ها برای درب پارکینگی ریلی کشویی موجود می باشد و برای درب های سنگین و بزرگ قابلیت استفاده را دارند.درب کشویی پارکینگ به دو شکل تک لنگه و دو لنگه ساخته می شود. نوع تک لنگه برای مکان های بزرگ که محوطه بزرگی دارند و نوع تک لنگه برای فضاعای کوچکتر مثل منازل مسکونی استفاده می شود.میتوان در داخل درب ریلی کشویی پارکینگ یک درب کوچک برای رفت و آمد افراد پیاده، که به اصطلاح به آن درب نفررو گفته می شود قرار داد و به این ترتیب در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

استفاده از درب اتوماتیک ریلی کشویی مزایای بسیار زیادی دارد از جمله اینکه ورود و خروج از آنها بسیار ساده وراحت است . شما با داشتن یک ریموت به راحتی میتوانید درب را بازو بسته کنید بدون اینکه نیاز باشد از اتومبیل خود پیاده شوید بنابراین در وقت و انرژی خود صرفه جویی می کنید این موضوع به خصوص در زمان هایی که عجله دارید بیشتر به چشم می آید.با نصب درب پارکینگی ریلی کشویی ، امنیت خودرو و پارکینگ شما را نیز تامین می کند و برای پارکینگ هایی که تردد بالا باشد مانند پارکینگ آپارتمان های مسکونی گزینه بسیار مناسبی می باشد.درب پارکینک ریلی بسیار کم صداست از این رو مزاحمتی برای همسایگان ایجاد نخواهد کرد.

درب اتوماتیک ریلی کشویی از بهترین انواع درب ها می باشد.

نصب درب پارکینگی ریلی کشویی

برای فراهم کردن محل ریل های درب ابتدا باید یک ناودان در سطح زمین ایجاد شود و ریل ها در آن قرار گیرند بعد از آن نوبت به نصب ریل درون ناودان می رسد.در مرحله بعد باید موتور نصب شود ابتدا باید زیر سازی موتور انجام شود چرا که محل ورود سیم ها به داخل موتور از زیر موتور می باشد. محل قرار گرفتن موتور در قسمت انتهایی درب پارکینگ ریلی می باشد.بعد از این مرحله، موتور روی محل مربوطه به وسیله یکسری پیچ بسته می شود سپس نوبت نصب دنده شانه ای می باشد. دنده شانه ای رابط موتور و درب می باشد و دارای چندین شاخه است.ابتدا شاخه اول از دنده شانه ای روی دنده موتور نصب شده و تراز می شود سپس بقیه شاخه ها را تراز کرده و با استفاده از جوشکاری نصب می شود.سپس درب در محل خود قرار گرفته وتراز می شود ودر آخر سیم کشی متعلاقات درب مثل چشمی ، فلاشر و غیره انجام می شود.

از آنجا که مراحل نصب درب کشویی پارکینگ پیچیده می باشد حتما باید توسط افراد متخصص و ماهر صورت گیرد.



درب پارکینگی ریلی کشویی



قیمت درب کشویی پارکینگ

درب کشویی پارکینگ منازل معمولا قیمت پایین تری دارند چون اندازه ابعاد آن کوچکتر است و وزن کمتری هم دارد که این باعث می شود که موتور با قدرت پایین ،توان باز و بسته کردن و تحمل وزن آن را داشته باشد که به تبع قیمت مناسب تری نسبت به موتورهای قوی تردارد .

اما برای درب های بزرگ و سنگین به عنوان مثال درب کارخانه ها ویا پارکینگ های بسیار بزرگ باید از موتور و اپراتور پرقدرت استفاده شود که قیمت بالاتری دارد. بعلاوه برای درب های بزرگتر باید تجهیزات بادوام تر و با کیفیت تر استفاده شود که این نیز باعث افزایش قیمت درب کشویی پارکینگ می شود.

موتور اتوماتیک کشویی پارکینگ در انواع ۲۴ ولت، ۲۲۰ ولت تک فاز و ۳۸۰ ولت سه فاز موجود می باشد که هر کدام قدرت تحمل وزن مشخصی و قیمت متفاوتی را دارد.

امکانات جک درب کشویی پارکینگ نیز در قیمت آن موثر می باشد یکی از این امکانات کانکتور تحریک دستی است که با استفاده از آن می توان ریموت کنترل را به سیمکارت ویا کلید کنترل دستی متصل کرد و بتوان در مواقعی که ریموت را در اختیار نداریم به وسیله گوشی تلفن ویا کلید کنترل دستی درب را باز و بسته کرد.

یکی دیگر از امکاناتی که در قیمت درب کشویی پارکینگ تاثیر دارد سیستم تشخیص مانع است . با استفاده از این سیستم وقتی که مانعی جلوی درب باشد درب از حرکت ایستاده و بسته نمی شود تا زمانی که مانع کنار رود.

کلید تردد نفررو برای مواقع عبور افراد پیاده و یا وسایل نقلیه کوچک مانند موتور سیکلت اسفاده می شود و با استفاده از آن درب به اندازه کمتری باز می شود.قرار دادن این کلید نیز باعث افزایش قیمت درب کشویی پارکینگ می شود.

ابعاد و وزن درب اتوماتیک پارکینگ ایرانی نیز در قیمت درب کشویی پارکینگ تاثیر بسزایی دارد به این ترتیب که هرچه درب بزرگتر باشد ازآنجا که فلز بیشتری در آن به کار می رود قیمت بیشتری خواهد داشت و هرچه سنگین تر باشد برای اینکه بهتر عمل باز وبسته شدن آن صورت گیرد و خراب نشود نیاز به استفاده از موتورهای پرقدرت تری دارد.

درب پارکینگی ریلی کشویی با توجه به کاربردی که دارد امروزه بیشتر استفاده می شوند.در این مطلب شما را با درب پارکینگی ریلی کشویی که یکی از انواع درب پارکینگی ریلی است و کاربرد زیادی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت درب کشویی پارکینگ با کارشناسان ما تماس بگیرید،لیست قیمت درب کشویی پارکینگ در اختیار شما قرار می گیرد.

مطالعه بیشتر: قیمت درب گردان 


قیمت درب کشویی پارکینگ



درب اتوماتیک ریلی کشویی

درب اتوماتیک ریلی کشویی کاربرد های متفاوتی از جمله برای در پارکینگ ، مغازه ، فروشگاه ها ،ورودی انبار، کارخانجات و ادارات دولتی ،بانک ها و غیره دارد و برای مکان هایی با تردد بالا و محدودیت فضا بسیار مناسب و کاربردی می باشد.این نوع درب با عملکردی ساده و در عین حال قدرتمند روشی مناسب و کارامد هم برای منازل و هم مراکز تجاری و صنعتی می باشد که عبور و مرور را بسیار ساده و راحت کرده است. در واقع درب اتوماتیک ریلی کشویی بر روی ریل حرکت کرده وبه سمت چپ و راست باز وبسته می شود.

در منازل مسکونی این نوع درب بیشتر برای پارکینگ مورد استفاده قرار میگیرد و برای مکان هایی که فضای کافی برای درب های لولایی و یا بازویی وجود نداشته باشد گزینه بسیار مناسبی می باشد البته باید درکنار در فضای کافی برای باز شدن آن وجود داشته باشد.

درب اتوماتیک ریلی کشویی برای پارکینگ مزایای زیادی دارد که در ائامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

درب اتوماتیک ریلی کشویی صدای کمی دارد و هنگام باز و بسته شدن آلودگی صوتی ایجاد نمی کند.

آسایش و راحتی کاربران را فراهم کرده و با استفاده از ریموت باز و بسته می شود در نتیجه دیگر نیازی به پیاده شدن از خودرو نیست.

حرکت آن روی یک خط افقی است بنابراین فضای زیادی اشغال نمیکند.

میتوان داخل آن یک درب کوچک برای عبور و مرور افراد تعبیه کرد در نتیجه برای رفت و آمد اشخاص نیازی به باز و بسته کردن درب اتوماتیک پارکینگ نمی باشد که این امر خود موجب کاهش استهلاک درب می شود.

درب اتوماتیک کشویی ریلی پارکینگی را میتوان هم به صورت تک لنگه یا یک طرفه و هم دو لنگه یا دوطرفه ساخت.

درب اتوماتیک ریلی کشویی با تشخیص مانع به عقب بر گشته و از برخورد مانع با درب جلوگیری می کند.

ایمنی بالایی دارد و همچنین از مقاومت و استحکام زیادی نیز برخوردار می باشد.

از آنجا که درب ها در این مکان ها بزرگ و سنگین هستند ،به منظور افزایش طول عمر آنها باید حتما از موتور های پرقدرت برای آنها استفاده شود.

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره درب شیشه ای اتوماتیک هستید به این صفحه مراجعه کنید.


درب اتوماتیک ریلی کشویی


مطالعه بیشتر:درب اتوماتیک شیشه ای کشویی



ویژگی های درب اتوماتیک ریلی کشویی صنعتی

در کارخانجات و مراکز صنعتی معمولا در ها ازجنس فلز هستند بنابراین از موتورها و گیربکس های قوی برای آنها استفاده می شودتا تحمل وزن زیاد د راداشته باشد و بتواند آن را جابجا کند.

از آنجا که این درب ها با ریموت کنترل می شوند ،حفاظت و امنییت مکان مورد نظر را تامین می کند

به صورت دولنگه و تک لنگه ساخته می شوند. نوع دو لنگه آنها بهتر ات چون برای وسلیل نقلیه کوچک میتوان فقط یک لنگه را باز کرد و مصرف انرژی را کاهش داد .

یک درب نفر رو نیز برای عبور ومرور افراد در آنها نصب می شود.

درب های ریلی صنعتی انواع مختلفی دارند از جمله درب برودتی، حفاظتی ،ضد حریق،ضد انفجار ودرب دوبل

در ساخت و نصب درب های اتوماتیک ریلی کشویی باید به نکات زیادی توجه کرد که در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

اولین نکته ای که باید به آن توجه شود نوع کاربرد درب و جنس آن است. به عنوان مثال برای درب های بزرگ و فلزی باید از موتور قوی و ریلی با استحکام و مقاومت بالا استفاده شود. همچنین چرخ ایی استفاده شود که بتوانند وزن زیاد درب را تحمل کرده و درب به راحتی حرکت کند.

علاوه بر وزن درب باید به میزان عبور مرور نیز توجه شود. درصورتی که تردد زیاد باشد میتوان از موتور هیدرو لیکی استفاده کرد.

حساس‌ترین قسمت در اتوماتیک ریلی کشویی جک آن می باشد که امکان خراب شدن آن وجود دارد بنابراین باید در انتخاب آن دقت کافی به عمل آید.

انتخاب جنس درب نیز مهم می باشد که با توجه به کاربرد آن صورت میگییرد به عنوان مثال برای پارکینگ ها و کارخانه ها بیشتر از جنس فلز و برای مراکز تجاری ، اداری و فروشگا ها از جنس شیشه استفاده می شود.

درب های اتوماتیک ریلی کشویی علاوه بر پارکینگ ها و کارخانجات برای ادارات و مراکز تجاری نیز مورد استفاده قرار می گیرند . این نوع درب ها در این مکان ها معمولا از جنس شیشه می باشند که علاوه بر احتی کاربران و ایمنی ،زیبایی خاصی نیز به ساختمان می بخشند و با استفاده از یک سنسور که قابلیت تشخیص حضور افراد را دارد درب به صورت اتوماتیک و روی یک خط افقی باز و بسته می شود.دور تادور این درب ها معمولا فریم تعبیه میشود .فریم میتواند ازجنس آلومینیوم آبکاری شده ویا استیل باشد .همچنین رنگ آن را نیز میتوان با توجه به نمای ساختمان انتخاب کرد که بیشتر در رنگ های نقره ای، طلایی ، دودی و مشکی موجود می باشد.البته باید کفت که درب های ریلی یا درب کشویی شیشه ای را میتوان بدون فریم نیز ساخت. تعداد لت ها یا لنگه های آن نیز قابل تغییر می باشد.

اگر به دنبال خرید درب اتوماتیک پارکینگ هستید به این صفحه مراجعه کنید.

مزایا و ویژگی های درب اتوماتیک ریلی کشویی

  • سرعت بالا ، عبور مرور آسان ، جلوگیری از ازدحام
  • مجهز به باتری برای استفاده در هنگام قطع شدن برق
  • قابلیت تنظیم سرعت و حالت های باز وبسته شدن درب
  • مجهز به سیستم تشخیص مانع و جلوگیری از برخورد درب با مانع
  • صرفه جویی در مصرف انرژی، هزینه و وقت
  • زیبایی و امنیت بالا
دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این محصول چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.


<_textarea name="comment" id="massege" cols="30" rows="3" required>

تجربه و نظر کاربران :

: کاربر مهمان

سلام.چند ماه پیش درب اتوماتیک ریلی کشویی از شما خریداری کردم و خیلی راضی هستم.

: کاربر مهمان

سلام مدتی است تصمیم به خرید درب پارکینگ دارم ،چنتا سوال داشتم چه مدل درب پارکینگی بهتره و قیمت درب کشویی پارکینگ چقدر هست؟

بتیس : سلام وقت بخیر برای اطلاع از انواع مدل های درب پارکینگ و قیمت درب کشویی پارکینگ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

: کاربر مهمان

سلام - درب اتوماتیک ریلی کشویی برای پارکینگ هم قابل استفاده است؟

بتیس : سلام وقت بخیر بله درب اتوماتیک ریلی کشویی برای مکان های مختلف از جمله پارکینگ قابل استفاده است.

: کاربر مهمان

سلام-قیمت درب کشویی پارکینگ چقدره؟

بتیس : برای دریافت لیست قیمت درب کشویی پارکینگ با ما تماس بگیرید.

: کاربر مهمان

سلام ساختمان ما واقع در میدان فاطمی تهران درب پارکینگ ریلی دارد. دو عدد نگهدارنده بالای آن خراب شده است. آیا می توانید کسی را معرفی کنید که بیاید آنها را درست کند؟ با تشکر فراوان علی مظفری تماس: 09127041033 واتساپ: 09391063365

: کاربر مهمان

درب پارکینگ ریلی از شما خریداری کردیم،خیلی عالی بود

: کاربر مهمان

درب پارکینگ ریلی از شما خریداری کردیم،خیلی عالی بود

: کاربر مهمان

.اطلاعاتتون در مورد درب پارکینگی ریلی کشویی خیلی خوب بود ممنون

محصولات مرتبط
مقالات