دستگاه ضبط تصویر دیجیتال و کاربرد آن

دستگاه ضبط تصویر دیجیتال که به زبان انگلیسی Digital Video Recorder می باشد و به اختصار DVR نامیده می شود دستگاهی الکترونیکی یا برنامه ای کاربردی می باشد که تصاویر از طریق کابلی که متصل به قسمت ورودی دستگاه است به آن انتقال داده می شود و تصویر به شکل یک فرمت دیجیتالی داخل دیسک سخت، کارت حافظهSD ، فلش و.... کد گذاری، پردازش و ذخیره خواهد شد.

برای آشنایی با درب اتوماتیک به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

DVR سرور سیستم امنیتی دوربین های مداربسته محسوب می شود که پورت های ورودی و خروجی مختلفی دارد. پورت خروجی صدا برای متصل شدن به اسپیکر، پورت ورودی صدا برای نصب نمودن میکروفون، پورت انتقال تصاویر برای متصل شدن به نمایشگر، پورت cvba برای متصل شدن به تلویزیون، خروجی آلارم، پورت usb برای متصل شدن به موس یا صفحه کیبورد و پورت های ارتباطی LAN شبکه با پهنای مختلف جهت متصل شدن به شبکه و در دستگاه سوئیچ دوربین های مدار بسته به دستگاه DVR وصل خواهند شد پس می توان گفت DVR واسطه ای در بین دوربین مدار بسته و دستگاه نمایشگر است.

DVR یا همان دستگاه ضبط تصویر دیجیتال تصاویر را از طریق دوربین دریافت خواهد نمود و آن ها را به داده های دیجیتالی تبدیل خواهد کرد سپس داخل هارد دیسک ذخیره می سازد این داده ها به شکل تصاویر بر روی دستگاه نمایشگر نمایش داده می ‌شود. این دستگاه سیستم نظارت تصویر متناسب با سیستم عاملی است که روی دستگاه رایانه نصب شده به همین سبب امکان ضبط شدن تصاویر داخل هارد دیسک کامپیوتر فراهم خواهد شد.

انواع دستگاه ضبط تصویر دیجیتال

انواع مختلف دستگاه ضبط تصویر دیجیتال: انواع دستگاه ضبط تصویر دیجیتال به دو نمونه زیر تقسیم می‌شود.

Standalone Digital Video Recorder: این نوع از دستگاه ضبط تصویر دیجیتال قابلیت ضبط همچنین پخش نمودن تصاویر با کمک دستگاه نمایشگر را دارد.

PC_ Based Digital Video Recorder: ضبط و پخش از طریق دستگاه PC_ Based DVR متناسب با سیستم عامل می باشد و با نصب سیستم عامل بر روی دستگاه رایانه امکان ضبط تصاویر در داخل هارد دیسک کامپیوتر ایجاد خواهد شد.

قابلیت‌ های دستگاهDVR

سیستم تشخیص حرکت: ضبط تصاویر از اصلی ترین کاربردهای مکانیسم حسگر حرکتی در هوشمند سازی است و تا زمانی که حرکتی انجام نشود ضبط نمودن تصاویر متوقف خواهد شد که این خود سبب کاهش اشغال نمودن فضای هارد دیسک خواهد شد و سبب افزایش بهره ‌وری انرژی نیز می شود.

آلارم ها: دستگاه ضبط تصویر دیجیتال امکان ارسال نمودن ایمیل را برای شما دارد و شما می ‌توانید هشدارهای دستگاه را در تلفن هوشمند خود داشته باشید.

مدت زمان ضبط نمودن تصاویر: این پارامتر به ظرفیت هارد دیسک رایانه شما مربوط می شود البته اکثر دستگاه های DVR این امکان را دارند که بعد از پر شدن هارد تصاویر بر روی داده های قبلی بازنویسی شوند همچنین تنظیمات دستگاه به شکلی است که با پر شدن ظرفیت هارد دیسک به کاربر هشدار خواهد داد.

بازبینی نمودن تصاویر و امکان پشتیبان گیری از آنها همچنین تنظیم نمودن ضبط دلخواه تصاویر : شما می توانید تصاویر را در دستگاه ضبط تصویر دیجیتال تنظیم کنید که این تنظیمات شامل نور، رنگ، چگونگی همچنین زمانبندی ضبط تصاویر می باشد.




دستگاه ضبط تصویر دیجیتال






انتقال دادن داده از طریق:LAN پورت LAN امکان اتصال دستگاه DVR را به اینترنت خواهد داد که در قسمت پشتی دستگاه تعبیه شده و این قابلیت از راه متصل شدن به شبکه سبب انتقال داده ها از طریق دستگاه DVR می شود و شما خواهید توانست در هر مکانی دوربین مدار بسته خود را کنترل کنید البته با شرط اینکه به اینترنت اتصال باشد.

امکان کنترل نمودن دوربین های چرخشی: پورت RS428 در پشت دستگاه DVR تعبیه گردیده است که با کمک آن شما خواهید توانست دوربین های گردان را کنترل نمایید همچنین تنظیمات مربوط به بزرگنمایی را نیز انجام دهید.

مشاهده کنترل کردن همچنین تنظیم نمودن از راه دور: با متصل شدن دستگاه ضبط تصویر دیجیتال به رایانه خود شما خواهید توانست در هر مکانی که حضور دارید دوربین مدار بسته خود را کنترل نمایید.

رزولوشن دستگاه DVR : طیفی از رزولوشن یا میزان وضوح تصویر در دستگاه ضبط تصویر دیجیتال وجود دارد که در تشخیص جزئیات تصاویر بسیار کمک خواهد کرد.

امکان ضبط نمودن و نمایش دادن چند تصویر به صورت همزمان، قابلیت کپی نمودن تصاویر با شرط حفظ کیفیت آن، دسترسی به تصاویر بر اساس زمان و تاریخ ضبط شده و قابلیت ضبط تصاویر روی هارد دیسک با فرمت های مختلف از دیگر جزو قابلیت های این دستگاه دیجیتالی می باشد.

مزایای استفاده از دستگاه ضبط تصویر دیجیتال

هزینه کمتر: قیمت نقش بسیار مهمی در انتخاب و خرید دوربین مداربسته دارد اگر بودجه شما برای نظارت تصویری هوشمند محدود است خرید DVR گزینه ای مناسب است. این روزها شرکت های فراوانی هستند که محصولات خود را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت به بازار ارائه می‌ دهند.

عدم نگرانی در زمینه ضعیف بودن سیگنال

استفاده آسان: دوربین های مدار بسته آنالوگ به هیچ نرم افزاری نیاز ندارد و به آسانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معایب استفاده از دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال

تعداد زیاد کابل کشی: از هر دوربین مداربسته آنالوگ دست کم یک سیم به قسمت پشت دستگاه متصل خواهد شد نتیجتاً تعداد کابل ها بسیار زیاد می شود و این سیم ها سبب محدودیت برای موقعیت نصب دوربین به وجود خواهد آورد.

کیفیت پایین تر تصویر: کیفیت در دستگاه DVR با وجود پیشرفت بسیار زیاد تکنولوژی در مقایسه با کیفیت تصویر در دستگاههای DVR بسیار پایین است.

قدم امکان اتصال کردن از راه دور: دوربین های مدار بسته را نباید از دستگاه DVR فاصله زیادی داشته باشد چون فاصله زیاد آن سبب ایجاد مشکل در سیگنال خواهد شد.

قیمت دستگاه ضبط تصویر دیجیتال: آشنایی با قابلیت‌ های دستگاه ضبط تصویر دیجیتال در زمینه خرید آن به شما بسیار کمک خواهد کرد. استعلام قیمت دستگاه ضبط تصویر دیجیتال از طریق سایت معتبر پیشتازان فن آوری طاها  امکان پذیر است و می توان از طریق اینترنت خرید آنلاین خود را انجام داد همچنین با مراجعه حضوری به فروشگاههای فروش محصولات دیجیتالی می توان خرید حضوری انجام داد.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این محصول چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.


<_textarea name="comment" id="massege" cols="30" rows="3" required>

تجربه و نظر کاربران :

مقالات