مدیریت هوشمند ساختمان

گیت کنترل تردد

گیت کنترل تردد 

 گیت کنترل تردد (Traffic Control Gate) مانند درب اتوماتیک به صورت کلی به منظور مدیریت و همچنین کنترل افراد در مکان‌های پرتردد همانند ایستگاه‌های مترو، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس‌رانی، مراکز تجاری و صنعتی و در اکثر اداره‌های دولتی که رفت و آمد بسیار زیادی در آن همراه است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع سیستم کنترل تردد هوشمند به مانند دروازه‌ای است که وظیفه آن برقراری نظم، امنیت، حراست و نگهبانی است.

این دروازه ای که از آن نام بردیم در واقع همان محل ورود و خروج افراد است که در زبان انگلیسی به معنای گیت (Gate) است و همان طوری که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم،  گیت های کنترل تردد بیشتر به منظور برقراری نظم، امنیت، حراست و نگهبانی مورد استفاده قرار می گیرد.

نکته مهم این است که هر سازمان یا ارگانی بسته به نوع فعالیتی که دارد از انواع گیت کنترل تردد نفر مانند گیت کنترل تردد شیشه ای، گیت های تمام قد، گیت کنترل ورود و خروج، گیت های مترویی، گیت های نفر رو، گیت های باشگاهی و غیره استفاده می کنند که قیمت گیت ورودی در هر نوعی متفاوت از نوع دیگر است.

گیت تردد نفر با بررسی ورود و خروج افراد بهترین دستگاه کنترل تردد می باشد که ورود و خروج را بررسی می کند.گیت تردد نفر در مکان های مختلفی استفاده می شود.در این مطلب در مورد گیت تردد نفر و دستگاه کنترل تردد توضیح داده می شود.

هدف اصلی از ساخت گیت کنترل تردد چیست؟

سیستم کنترل تردد یکی از امکانات بسیار ضروری برای ایجاد حراست، امنیت و همچنین کاهش دسترسی ها در سازمان، ارگان ها و مجموعه های متفاوت است. این یعنی هدف اصلی از ساخت انواع گیت کنترل تردد نفر، اجازه دسترسی به کارمندان و افراد مجاز و جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز است. همین مورد می تواند موجب کارایی بالای پرسنل و کارمندان و همچنین بهره وری آنها در سازمان می شود.قیمت گیت ورودی به عوامل مختلفی بستگی دارد ، برای اطلاع از قیمت گیت ورودی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

به صورت کلی  گیت کنترل تردد به 4 دلیل ساخته می شود که به نوعی اهداف اصلی ساخت آنها به شمار می رود:

به حداقل رساندن استفاده از نیروی انسانی آن هم در کنترل ورود و خروج افراد

امکان مسدود نمودن ورود و یا خروج افرادی خاص

قابلیت گزارش گیری آنلاین از ترددها

ثبت نمودن زمان تردد انجام شده توسط افراد مختلف آن هم به صورت لحظه به لحظه

مطالعه بیشتر: درب شیشه ای اتوماتیک 

دستگاه کنترل تردد 

یکی از دغدغه های افراد یا سازمان هایی که مایل به استفاده از سیستم کنترل تردد هستند این است که به هنگام بسته شدن درب این سیستم ها، اتفاق خاصی برای افراد یا خودروها به وجود نیاید. باید عنوان کنیم که این سیستم به گونه ای طراحی شده اند که دارای سنسورها و مکانیزم خاصی است و به راحتی می توانند ورود و خروج اشیاء را تشخیص دهند. در این طور مواقع درب گیت های کنترل تردد به صورت اتوماتیک عمل کرده و درب باز می شود تا به نوعی از وقوع تصادف جلوگیری نماید.


مزیت های استفاده از سیستم کنترل تردد

یکی از مسائلی که این روزها بسیار مورد توجه مدیران سازمان ها و ارگان قرار گرفته، استفاده از سیستم گیت کنترل تردد و قیمت گیت ورودی است. برخی از سازمان ها در کنار سیستم های حضور و غیاب و راهبند از انواع گیت کنترل تردد نفر  هم استفاده می کنند. این مورد می تواند امنیت بسیار بیشتری را برای سازمان آنها در بر داشته باشد.

استفاده از این سیستم ها دارای یک سری مزیت های خاص است که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره ای کوتاه خواهیم کرد:

برقراری امنیت

مهم ترین کار  گیت کنترل تردد که بر اساس آن این سیستم طراحی شده، بحث امنیت است. در واقع این نوع سیستم ها به دلیل طراحی خاصی که دارند موجب هدایت افراد به سمتی که شما مد نظر دارید، می شوند. همین هدایتی که از آن صحبت کردیم به نوعی موجب می شود تا نیروهای امنیتی مجموعه مورد نظر خیلی راحت تر بتوانند افراد را تحت نظر خود داشته باشند.

برقراری نظم و ترتیب و احترام به ارباب رجوع

از نکات جالب توجه در مورد دستگاه کنترل تردد این است که در تمامی بخش ها، سیستم کنترل تردد به صورت تک به تک و با برقراری نظم و ترتیب انجام می شود. دلیل این امر این است که احراز هویت تک به تک افراد و همچنین صدور مجوز ورود یا خروج به کمک دستگاه کنترل تردد راحت تر صورت می گیرد. در ضمن بخش حراست و حفاظتی مجموعه هم خیلی راحت تر می توانند به تردد افراد نظارت داشته باشند.

جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز

از دیگر مزیت هایی که می توان برای استفاده از سیستم گیت های کنترل تردد بیان کرد، ادغام شدن سیستم کنترل تردد افراد با سیستم کنترل دسترسی است. این در واقع به معنای این است که از ورود افراد غیرمجاز به هنگام ورود به گیت ها جلوگیری می شود. افرادی که در پشت سیستم گیت کنترل تردد قرار می گیرند بعد از اینکه مجوز ورود آنها از سمت سیستم کنترل تردد صادر شد اجازه ورود به مجموعه را پیدا می کند.

شمارش کردن افراد به هنگام ورود به سازمان یا مجموعه

برخی از انواع گیت تردد نفر این قابلیت را دارند که فقط عمل شمارش افراد را انجام دهند. به طور مثال عمل احراز هویت در مکانی دیگر انجام می شود و در سیستم گیت های کنترل تردد مورد نظر فقط شمارش افراد مد نظر باشد. این مورد موجب کاهش وقت پرنسل به هنگام ورود افراد می شود. به طور مثال می توان از این سیستم کنترل تردد در شهربازی ها که احراز هویت چندان تعریف خاصی ندارد، استفاده کرد.


گیت تردد نفر



قیمت گیت ورودی

اما به صورت خلاصه و تیتروار می توان به مزیت های دیگری از سیستم گیت های کنترل تردد اشاره کرد:

بهبود بخشیدن به عملکرد، کارایی و بازدهی کارمندان و پرسنل سازمان و ارگان مربوطه

تمامی رفت و آمدها و ترددها به سازمان مدیریت می شود

برقراری نظم و ترتیب در سازمان به واسطه مدیریت کردن ترددها

با استفاده از دستگاه کنترل تردد قادر خواهید بود گزارشی دقیق از تردد افراد و کارکنان دریافت نمایید

با دستگاه کنترل تردد جلوگیری نمودن از تقلب و اشتباه به هنگام ثبت تردد افراد به سازمان آسان می شود

قیمت مناسب گیت ورودی

کاهش استفاده از نیروهای انسانی

امنیت مجموعه یا سازمان مربوطه با انواع گیت کنترل تردد نفر به دلیل نظارت بسیار دقیق بر تمامی ترددها و رفت و آمدها، تضمین می شود

سیستم کنترل تردد از ورود افراد غیرمجاز به سازمان جلوگیری می کند

سیستم کنترل تردد پارکینگ نیز از انواع سیستم های کنترل تردد است.


در این مطلب شما را با دستگاه کنترل تردد و انواع گیت کنترل تردد نفر آشنا کردیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه کنترل تردد می توانید با کارشناسان بتیس تماس بگیرید.

مطالعه بیشتر